Hem Vinvärlden Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

Pommery säljer drömmar, inte degorgeringsdatum

av Livets Goda

“Nathalie, vars man är Paul-François Vranken, ägare av Vranken-Pommery Champagne group, motiverade ytterligare hennes beslut genom att jämföra det med marknadsföringen av nya produkter inom modebranschen. “”Skulle du fråga Karl Lagerfeld vilka typer av tyger som han använder”” Det finns en splittring i champagneregionen om huruvida det är nödvändigt att ge informationen om exempelvis vilka årgångar en champagne består av, hur stor andel som är reserve viner eller buteljerings- och degorgeringsdatum. Vissa anser att informationen endast är efterfrågad av en liten del av konsumenterna, framförallt av journalister och sommelierer. Vidare så är vissa varumärkesägare rädda för att den vanliga konsumenten skulle bli förvirrad av exempelvis degorgeringsdatumet, och då kanske tror att det är “”bäst före”” datum. Nathalie släppte däremot gärna ifrån sig detaljerna på deras nya multivintage champagne, Apanage, och berättade att den baseras på årgången 2005. Källa: The Drink Business

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING