Poppels Bryggeri och TOMP Beer Wine & Spirits inleder HORECA-samarbete

av Livets Goda

Poppels Bryggeri och TOMP Beer Wine & Spirits inleder samarbete där importören TOMP blir exklusiv partner för Poppels mot HORECA-kanalen. Målet med samarbetet är att tillsammans erbjuda Poppels produkter till Sveriges alla hörn, med hjälp av TOMP:s nätverk av restaurangkunder över hela landet.

Poppels Bryggeri grundades 2012 och är Sveriges näst största hantverksbryggeri, med en stark passion för att göra riktigt god öl, som passar bra med mat och som man delar med sina vänner. Importören TOMP Beer Wine & Spirits grundades av två vänner 2004 där ett djupt intresse för öl i kombination med entreprenörskap blev startskottet för ett av Sveriges ledande importföretag inom öl, cider, spritdrycker samt vin. Nu förenas dessa krafter med ett gemensamt mål att sprida Poppels till ännu fler ölälskare via HORECA-kanalen.

TOMP:s VD David Ask:
”Vi på TOMP har genom åren följt Poppels fantastiska utveckling och ofta sneglat på märkets moderna sätt att utveckla, sälja och marknadsföra sina öl. Vi har alltid sett Poppels som en föregångare och förebild inom svensk hantverksöl, både när det gäller kvalitet och med vilka emotionella värden märket sammankopplas. Vi blir nu en del av Poppels resa in i framtiden och vi hoppas kunna bidra med vår försäljningskraft så att Poppels kan nå ut till ännu fler ölälskare runt om i Sverige.”

Poppels delar visionen om ett starkt samarbete med stor räckvidd, berättar Poppels VD Mats Wahlström:
”Vi tror att TOMP är helt rätt partner för att ge våra kunder en högkvalitativ kundresa. Vi tror att våra kunder kommer uppleva ett enklare och tydligare upplägg, med större utbud och stabil leveranskedja. Vi tror också att efterfrågan på produkterna kommer att öka, i takt med en ökad exponering och tillgänglighet på pubar, barer och restauranger. Sammantaget kommer det bli ännu enklare för både befintliga och nya Poppelskunder.”

Poppels och TOMP har på många vis flera gemensamma nämnare, med fokus på att vårda relationen med restaurangkunden. Kommunikation, service och kvalitet är ledord i ett nära samarbete med kunden. TOMP är nu glada att bredda din portfölj, berättar David Ask:
”TOMP:s ölportfölj har ett stort kvalitetsdjup. Vi erbjuder allt ifrån nischad och magiskt god trappist- och suröl från Belgien, kanadensisk konstnärs-IPA, ekfatslagrad ale från Skottland till urtypisk lageröl från bland annat Tyskland, Tjeckien och Storbritannien. Med Poppels starka varumärke och högoktaniga kvalitet, kompletterar vi nu TOMP:s erbjudande med ett super-brand inom svensk hantverksöl. Det känns fantastiskt spännande och vi vill nu inget hellre än att åka ut till våra kära kunder och presentera våra nya vänner, avslutar David Ask.

Som ett led i satsningen har TOMP och Poppels ambitionen att använda HORECA som en kanal för strategiskt viktiga produkter, intressanta lanseringar och event. Mats Wahlström igen:
”Vi vet vilken kraft som finns i det fysiska möten när våra ölhjältar får prova våra produkter på pubar, barer och restauranger runtom i Sverige. Vi ser våra HORECA-kunder som fantastiska samarbetspartners för att skapa intressanta ölupplevelser med. I TOMP:s kontaktnät finns många spännande aktörer, som vi tror kommer bidra till många lyckade samarbeten.”