Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Pressbyrån firar in våren med halva priset på glass

Pressbyrån firar in våren med halva priset på glass

av Livets Goda

På måndag är det dags för Pressbyråns högst efterlängtade glassfest, där all glass från GB Glace säljs för halva priset i alla Pressbyrån-butiker runtom i landet. Precis som tidigare år pågår kampanjen i tre veckor, start måndagen den 17 april. I år är det dessutom möjligt att köpa hela kartonger till halva priset via Uber Eats.

Pressbyrån

Nu kommer våren och med den Pressbyråns årliga glassfest. För elfte året i rad arrangerar Pressbyrån ihop med GB Glace en unik kampanj med halva priset på all styckglass. Ett ypperligt tillfälle för kunderna att testa årets nyheter. Nytt för i år att man kan köpa hela kartonger från de butiker som är anslutna till Uber Eats.

– Efter vad som har känts som en extra lång vinter är det fantastiskt att kunna erbjuda våra kunder det bästa vårtecknet i form av halva priset på glass i alla våra butiker! Vi är också otroligt glada över det fortsatt grymma samarbetet med GB – där vi i år bokstavligen kommer kunna erbjuda våra kunder glass i stora lass genom Uber Eats, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience i Sverige.

Intresset för Pressbyråns glasskampanj är stort och lockar varje år många kunder till butikerna. Förra året köpte varannan kund en glass under glasskampanjen och på Pressbyrån i Strömstad köpte varje kund i snitt 7,9 glassar under samma period. Även bland franchisetagarna och butikssäljarna är engagemanget stort och flera butiker har till och med laddat upp med fler frysar och extra glatt humör.

– Glassfesten på Pressbyrån erbjuder alla möjligheter att prova säsongens glassnyheter samtidigt som kampanjen går hand i hand med vårt syfte; glass, glädje och gemenskap. Samarbetet med Pressbyrån har blivit en efterlängtad start på glassommaren som vi hoppas ska uppfylla konsumenternas förväntningar, säger Victoria Gelmanovska, nordisk marknadschef för GB Glace.

– Nu när glassvädret äntligen är här är vi stolta över att för första gången vara en del av Pressbyråns traditionsenliga glasskampanj. I år kan vi nämligen erbjuda glassugna Pressbyrån-kunder möjligheten att enkelt få kartonger av glass hemlevererade inom 30 minuter, att avnjutas hemma på balkongen eller i trädgården, säger Fredric Dahlblom, tf. Sverigechef för Uber Eats.

Kampanjen pågår från den 17/4 till den 7/5. Beställningar via Uber Eats kan göras från de cirka 100 butiker runtom i landet som är anslutna till tjänsten.

RELATERAD LÄSNING