Hem Nyheter Prilljakt.nu – Sveriges nya prisjämförelsesajt för snus

Prilljakt.nu – Sveriges nya prisjämförelsesajt för snus

av Livets Goda

Efter många hundra timmar programmering finns nu ett egenutvecklat verktyg som kontinuerligt jagar prisinformation, med detta lanseras Prilljakt.nu! Här kan besökarna enkelt hitta sina favoritprodukter inom segmentet nikotin, tobak eller nikotinfritt. Är man osäker på priset, Ja då bara klickar man på knappen som direkt  skickar iväg ”Prilljägaren” som inom några sekunder hittat nya priser!

” Med vårt unika scrapingverktyg analyserar vår ”Prilljägare” svenska e-handelssajter dygnet runt, året om. Är man som besökare det minsta osäker på om priset verkligen stämmer, kan besökaren direkt skicka iväg Prilljägaren på ett eftersök! Han sätter då full fart i E-handelsdjungeln för att jaga fram det aktuella, lägsta priset” – David Berglund- Bizkit ”

E-handeln fortsätter växa i en otrolig fart och enligt branschfakta uppskattas hela 96% av alla svenskar genomföra digitala köp någon gång under året. Trots svenskarnas vana trogen att nätshoppa finns det branscher där utveckling inte gått lika fort. Ett exempel på en sådan bransch är snussindustrin där branschen uppger att uppåt 65% av alla köp fortfarande sker offline! Något som gör det hela extra anmärkningsvärt är att de flesta brukarna av de nu så populära ”NP-produkterna” är i åldrarna 25–45 år. En målgrupp som annars har stor vana att genomföra sina köp digitalt, men helt enkelt inte gör det med dessa produkter idag. Varför kan man fråga sig?

”När vi hörde talas om den idag mycket begränsade E-handeln av dessa varor, insåg vi att det fanns en plats att fylla.
Genom vår sökmotor får konsumenten nu vetskap om vilka E-handlare som faktiskt finns, tillsammans med aktuellt beslutsunderlag kring pris, betalnings- och fraktalternativ. Vi ser redan prisskillnader på över 10:- per dosa på online kontra fysisk handel vilket gör att Prilljakt kan hjälpa konsumenter att spara stora pengar – Carl Conradsson – Bizkit

På Prilljakt kan konsumenten (likt andra prisjämförelsesajter) snabbt söka upp den produkt man vill köpa.
Sajten delger då besökaren vilka E-handlare som har deras produkt till aktuellt lägsta pris. Här visas också vilka aktörer som har produkten i lager, hur du kan välja att betala och vilka fraktalternativ som finns. Genom detta beslutsunderlag ger Prilljakt besökaren all information för att kunna ta mer kostnadsmedvetna köpbeslut.

Projektet har försökts att hållas hemligt men vissa delar har läckt ut och intresset från marknaden är stort!
Redan innan lansering erbjöds grundarna att få in kapital till projektet, men nu har man valt att inledningsvis gå till marknaden själva. Lanseringen sker inledningsvis mot Sverige och kopplat till den mycket låga andelen köp online som sker idag, ser grundarna till Prilljakt att sajten snabbt kan hjälpa konsumenter spara stora pengar.

” Prilljakt är gratis för användaren och finansieras genom reklamintäkter på sajt. Här kan vi erbjuda en målgrupp som är väldigt intressant för väldigt många annonsörer. Anledningen är att den är juridiskt myndig och den ses som en stark och konsumerande målgrupp. Därför har sajten också redan från start kända annonsörer som Elon, det globala företaget TCL men givetvis också aktörer från branschen som MinPrilla.se som snabbt identifierade kanalen som 100% rätt för varumärket– Kristoffer Dahl – Advisory ” 

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING