McDonald´s lanserar idag en helt ny burgare, McSelection Smokey Mayo BBQ. Burgaren består av 100 procent svenskt nötkött som serveras med en rökig majonäs, rostad lök, dubbel ost, bataviasallat och bacon tillsammans med en BBQ-sås i ett varmt rostat bröd.
McDonald´s kampanjburgare McSelection har alltid varit de lyxigare alternativen på menyn och i slutet av förra året togs nästa steg för att för att utveckla McSelection-familjen med lanseringen av Premium Beef med 100 procent nötkött från Sverige. Nu välkomnas en ny medlem till McSelection-familjen i form av McSelection Smokey Mayo BBQ.
- Sen vi lanserade Premium Beef har responsen från våra gäster har varit otroligt positiv. Nu kör vi så det ryker och lanserar ytterligare en nyhet i McSelection-familjen. Nya McSelection Smokey Mayo BBQ är en härlig flört med amerikansk rökig BBQ som jag hoppas får det att vattnas i munnen hos alla BBQ-lovers, säger Sofie Lager, Marknadschef och ansvarig för menyn på McDonald´s Sverige
McSelection Smokey Mayo BBQ består utöver burgaren av 100 procent svenskt nötkött även utav en rökig majonnäs, rostad lök, dubbla ostskivor, bataviasallat och bacon tillsammans med en BBQ-sås i ett varmt rostat bröd. Den nya McSelectionburgaren finns tillgänglig på McDonald´s 170 nyrenoverade restauranger i landet, med start idag den 22 februari till och med den 4 april.