1

Rydbergs utökar sitt växtbaserade sortiment

Rydbergs är ett av Sveriges ledande varumärken inom såser och majonnäsbaserade sallader. Nu utökar de sitt växtbaserade sortiment med två av varumärkets mest älskade produkter. De nya produkterna är en vegansk rödbetssallad och en vegansk coleslaw – helt växtbaserade utan att kompromissa på den klassiska smaken och kvalitén.

Inom Rydbergs sortiment finns det sedan tidigare flera helt växtbaserade produkter och nu väljer man att fortsätta utveckla kategorin med två bästsäljare. De nya växtbaserade produkterna, Rydbergs vegansk rödbetssallad och Rydbergs vegansk coleslaw, innehåller varken ägg eller mjölk.

  • Vi ser en fortsatt stor efterfrågan på växtbaserade produkter och som svar på det lanserar vi nu ytterligare nyheter inom segmentet. För oss på Rydbergs är det viktigt att våra produkter kan serveras till breda målgrupper med olika preferenser. Målsättning framåt är att fortsätta utveckla växtbaserade produkter av såväl klassiska smaker som nya moderna produkter, säger Magnus Johansson, Produktchef Foodservice & Private Label på Foodmark.

Rydbergs har en enkel affärsidé som bygger på produkter med hög kvalitet, samtidigt som det finns ett stort fokus på hållbarhet. I praktiken innebär det färska varor som är producerade med omsorg där fokus ligger på att kunna kombinera smak, kvalitet och miljö. Rydbergs har full spårbarhet genom hela varukedjan från emballage till råvara och säljbar produkt. Alla produkter produceras i Sverige.

I samband med att de nya växtbaserade produkterna introduceras så lanserar Rydbergs även en Bearnaise Jalapeño. Den nya Rydbergs Bearnaise Jalapeño är en smakrik mix av bearnaise och jalapeños som passar utmärkt till grillad mat, både kött och vegetariskt, som topping på pizzan eller som dipp. Såsen är gjord på ägg från frigående höns.

Tillgänglighet
De nya produkterna vegansk rödbetssallad 2,5 kg, vegansk coleslaw 2,5 kg och Bearnaise Jalapeño 2,5 kg samt 25×35 g dippsås, finns att beställa hos ledande restauranggrossister.