I år fyller Almondy 40 år vilket firas med helt ny design på förpackningarna och en ny logotyp. Lanseringen är i full gång så håll utkik efter ’nya’ Almondy under sommaren.
För den som brukar plocka med sig godsaker från Almondy i mataffären kan det numera vara svårt att känna igen sin favorit i frysdisken. Det är för att Almondy i år bestämt sig för att göra en riktig makeover. Det är därmed läge att spana lite extra efter de sprillans nya förpackningarna som rullas ut under sommaren.
”Äntligen får vi presentera nya Almondy för världen! Vi hoppas det ska falla alla fikaälskare lika bra i smaken som våra tårtor gör, och att ännu fler upptäcker hur enkelt det är att dela glada stunder med vänner och familj tillsammans med våra tårtor,” säger Sofie Funevik, Marketing Manager på Almondy.
Mer tårta och glädje åt folket
Förutom att erbjuda riktigt goda tårtor vill Almondy också bidra till en lite gladare värld. Därför har Almondy satt som mål att de ska sprida glädje världen över varje dag. Det målet strävar de mot varje dag genom att baka goda tårtor, vara omtänksamma mot varandra i bageriet och bjussa omvärlden på inspiration för att göra sin tillvaro gladare. Som ett exempel finns det på Almondys nya hemsida massvis med enkla, roliga och inspirerande tips på hur man kan göra sin fikastund lite gladare.
”Vårt mål är att sprida glädje världen över varje dag med hjälp av enkla medel. Det enda du behöver göra är att plocka fram en tårta och din stund kommer att bli ännu lite bättre. För visst är det så att ’Happiness is a piece of cake’,” säger Sofie.
Mer om Almondy går att hitta på den nya hemsidan almondy.com.