Efter succén med Hemmakebab i den Svenska dagligvaruhandeln och en stark etablering i Finland tar Schysst käk sitt måltidskoncept över bron och lanserar varumärket Super Kræs i den danska dagligvaruhandeln.
Lanseringen i Danmark sker via Salling Group, Danmarks största dagligvarukoncern, med profilerna Netto, Bilka och Føtex. Produkterna finns tillgängliga i över 700 butiker runt om i landet från och med 31 augusti.
— Jag är sjukt peppad inför lanseringen! Efter att vi gick in i Finland förra året så har vi planerat för Danmark. Hela teamet har gjort ett grymt jobb och nu är det äntligen dags för vårt måltidskoncept Hemmakebab att möta de danska konsumenterna, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk
I ett första steg lanseras åtta produkter för den danska marknaden. Kött-, kyckling-, gyros- och vegokebab, olika såser och bröd.
— För oss är det superviktigt att skapa ett erbjudande som är anpassat för den marknad vi går in på. I Danmark heter vi Super Kræs, produktportföljen har anpassats efter de danska preferenserna och vi har flera projekt på gång för att bygga ett starkt danskt varumärke, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk
Danmark är en stor kebabmarknad och Schysst käk har undersökt kebabvanorna i en panel med 2000 danskar. Resultaten visar bland annat att åtta av tio danskar är kebabätare och att nästan hälften av barnfamiljerna har testat att laga kebab hemma.
— I Danmark äts det massor av kebab! Fyra av tio blir väldigt glada av att tänka på att de ska äta kebab. Nu när Hemmakebab-konceptet anländer blir det enklare än någonsin att laga sin egen favoritkebab för alla runt om i Danmark, säger Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst käk
För mer information om Super Kræs besök www.superkraes.dk