Smaka på Amex Platinum-mackan: Under hösten har Homage skapat ett koncept och genomfört en digital influencerkampanj tillsammans med American Express i Sverige. Som en del av kampanjen erbjuder nu matkreatören och krögaren Christopher Åström en särskild smakupplevelse för Amex Platinum-medlemmar.
I samarbete med Amex erbjuder Christopher Åström nu samtliga Platinum-medlemmar möjligheten att avnjuta den exklusiva Amex Platinum-mackan, inklusive ett attraktivt två-för-ett-erbjudande. Den specialframtagna mackan kommer att vara tillgänglig på Åströms restaurang, Bar Schiacciate, under en hel månad med start den 23 oktober.
Men för den som inte är Amex Platinum-medlem finns det ingen anledning att vara besviken. Åström delar nämligen med sig av receptet på både TikTok och Instagram.
– Samarbetet med Christopher Åström och Bar Schiacciate möjliggjorde att knyta samman den digitala kampanjen med en fysisk varumärkesupplevelse för Amex målgrupp. Amex samarbetar sedan tidigare med många restauranger under sin förmån, Dining by Amex, och det kändes klockrent att kunna förlänga konceptet och samtidigt skapa en autentisk koppling till samarbetet och kampanjen, säger Siri Hemsley, partner på Homage och kundansvarig för American Express.
Utöver samarbetet med Åström och framtagandet av Amex Platinum-mackan, innefattar kampanjen ett flertal samarbeten med ytterligare kreatörer som uppmärksammat hur de nyttjar sitt medlemskap och använder kortet.