Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Succé för Norrmejeriers livesända betessläpp

Succé för Norrmejeriers livesända betessläpp

av Livets Goda

Då de publika betessläppen i Norrland ställdes in med anledning av Coronapandemin beslutade Norrmejerier att ställa om och bjuda in norrlänningarna till ett livesänt betessläpp från en norrländsk mjölkgård i stället. Intresset för livesändningen visade sig vara mycket stort och det livesända betessläppet hade över 60 000 visningar redan första dagen.

Foto: Erik Hillbom

– Normalt sett brukar ca 20 000 personer besöka de publika betessläppen, men redan efter ett dygn hade vi över 60 000 visningar av det livesända betessläppet. Det känns förstås otroligt roligt säger Anna Norrgård, marknadschef. Den fantastiska uppslutningen visar att det finns ett stort intresse av att se vart den mjölk vi dricker kommer ifrån och att fira in våren genom betessläppet, även i ett digitalt format.

För de som inte hade möjlighet att ta del av livesändningen men som ändå vill fira in våren och uppleva kornas glada skutt ut på ängarna finns en bandad version av livesändningen tillsammans med material från en drönarvideo på Norrmejeriers hemsida och sociala medier.

– Vi är väldigt stolta över att vi lyckades möta upp det stora intresset för det livesända betessläppen och det har gett oss nya insikter om att kombinera kommande års publika betessläpp med att även sända live, avslutar Anna Norrgård.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING