Hem Whisky & Bourbon The Dalmore växer starkt på travel retail

The Dalmore växer starkt på travel retail

av Livets Goda

Whyte & Mackay har all anledning att fira förra årets resultat då även Isle of Jura, ett av företagets övriga varumärken, har travel retail – marknadens näst snabbaste tillväxt för tillfället. Whyte & Mackay har investerat kraftigt i travel retail de senaste åren för att marknadsföra sina sällsynta och exklusiva whiskysorter världen över i utvalda butiker. Ett exempel är hur de lanserade Constellation Collection i en enda butik på flygplatsen Heathrow i London. Här såldes hela samlingen på 21 flaskor för 1.7 miljoner kronor. – Den globala whiskymarknaden har fortfarande ett betydande uppsving i försäljning, säger Whyte & Mackay’s VD John Beard. Dock är det tufft att kapitalisera på denna tillväxt då konkurrensen är hård, fortsätter han. Därför ser vi det senaste årets framgång som ett bevis på det hårda arbetet vi lägger ner och den jämna kvaliteten som våra produkter håller. Det gör att de växer snabbare än några andra där ute.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING