Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang The Naia Initiative värvar Mästarnas Mästare

The Naia Initiative värvar Mästarnas Mästare

av Livets Goda

Den svenska funktionsdrycken The Naia Initiative knyter nu till sig den svenska längdhopps-legendaren Michel Tornéus. Michel har under det senaste året har skördat framgångar även utanför friidrottsstadion i TV-program som Mästarnas Mästare samt Let’s Dance, och kommer nu även att representera the Naia Initiative som ambassadör.

Michel Tornéus, maj 2021

Med otaliga SM-guld och mästerskapsmedaljer inom längdhopp och tresteg på meritlistan, inklusive ett guld från inomhus-EM i Prag 2015 samt det svenska längdhoppsrekordet, kan Botkyrka-sonen Michel Tornéus räknas som Sveriges mest framstående friidrottare det senaste decenniet.

– Jag är ett stort fan av the Naia Initiatives drycker, samtidigt som jag känner att jag verkligen kan relatera till deras värderingar, vilket gjorde valet väldigt enkelt, säger Michel Tornéus.

2019 la Michel officiellt spikskorna på på hyllan, men han har knappast legat på latsidan för det. Det senaste året har han hunnit ge sig in i modebranschen, nått kvartsfinalen i Let’s Dance och – som kronan på verket – vunnit Mästarnas Mästare 2020.

– Vi är extremt stolta över att vi har knutit till oss Michel, en av våra mest framgångsrika idrottsmän. En driven vinnare som alltid har tid bjuda på ett leende. Det ska bli fantastiskt kul att hänga med på hans resa mot nya utmaningar, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef på Spendrups.

Om The Naia Initiative

The Naia Initiative är ett svenskt varumärke som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen. The Naia Initiative grundades 2019.

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING