The Social, en av restaurangkedjorna inom hotellkedjan Strawberry med över 50 enheter i Norden, är stolta över att tillsammans med världens ledande hamburgerexperter, Burgerdudes, presentera “Månadens burgare”. Under hela november kommer denna unika skapelse att serveras på samtliga The Social-restauranger i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
Burgaren, som fått namnet Autumn Cheeseburger, bjuder på en spännande kombination av skandinaviska smaker och moderna influenser.
– Vår burgare har en stark koppling till naturen och baseras på nordiska smaker. Vår räddade senapsinlagda svamp och de krispiga rotfruktschipsen lyfts och kompletteras av den umamifyllda lökcrèmen och vår örtiga persiljemajonnäs. Resultatet är en unik burgare som inte får missas! säger Marcus Sjöström från Burgerdudes.
I en hållbar anda har alla svampar och rotfrukter i burgaren räddats från matsvinn, och förädlats till förstklassiga ingredienser. “The Autumn Cheeseburger” är ett bevis på hur hållbarhet och smak kan förenas på tallriken.
– Att rädda alla dessa fantastiska grönsaker och förädla dem till smakrika burgartoppings med en skandinavisk touch har varit både spännande och lärorikt, och det är väldigt roligt att vår burgare både är god och gör gott. Vi är väldigt stolta över att samarbeta med Strawberry och The Social Bar and Bistro för att nå ännu fler burgarälskare över hela Norden, tillägger Toby Lee, också från Burgerdudes.
Detta samarbete mellan The Social och Burgerdudes speglar en gemensam passion för att driva burgarkulturen framåt genom nya trender och spännande smakkombinationer. “The Autumn Cheeseburger” erbjuder en modern tolkning av klassiska nordiska smaker, framtagen av världens främsta hamburgerexperter.
– Det känns verkligen roligt att vi nu har kommit igång med samarbetet. Vi har haft några väldigt spännande och lärorika workshops tillsammans för att skapa en så bra slutprodukt som möjligt. Burgerdudes besitter verkligen expertisen om vad en bra burgare ska innehålla, och när vi har fått vara med och utmana samt tänka säsong, har resultatet blivit riktigt bra. Vi är otroligt nöjda med slutprodukten och ser fram emot att höra vad våra gäster tycker om burgaren, säger André Johansson från The Social.
Höstens burgare finns att njuta av på The Social Bar & Bistro från den 25 oktober till den 25 november 2024. Vi välkomnar alla att uppleva denna smakfulla burgare som bjuder på det bästa från den nordiska naturen.
Lanseringsevent på Clarion Amaranten
För att fira lanseringen bjuder vi in till ett exklusivt event på Clarion Hotel Amaranten på Kungsholmen i Stockholm den 24 oktober mellan kl. 16:30-19. Under kvällen kommer “Säsongens burgare” att erbjudas till ett förmånligt pris, och det kommer även att finnas bra erbjudanden på öl och vin. Burgerdudes själva kommer att vara på plats för att mingla och dela med sig av sina burgartips och DJ ser till att stämningen är på topp. Missa inte chansen att vara bland de första att smaka på The Autumn Cheeseburger i en festlig atmosfär!
Om The Social
The Social är en del av hotellkedjan Strawberry och erbjuder en avslappnad restaurangupplevelse på över 50 enheter i hela Norden. Genom att lyfta fram lokala råvaror och hållbarhet strävar The Social efter att skapa en plats där människor kan mötas och njuta av god mat och dryck i en välkomnande atmosfär.
https://socialbarbistro.com/
Om Burgerdudes
Burgerdudes är världens största webbplats för recensioner av hamburgare. Sedan 2014 har de recenserat över 840 restauranger globalt och publicerar upp till fem recensioner i veckan. Burgerdudes är kända för att driva burgarkulturen framåt och har suttit i juryn för både svenska och internationella mästerskap. De släpper även topplistor som “Sveriges 100 bästa burgare” och “The World’s Best Burgers”.
https://www.burgerdudes.se/