- Vinmagasinet Livets Goda / Wine Magazine - https://www.livetsgoda.se -

Världspremiär för Campari Red Diaries nya kortfilm – The Legend of Red Hand

I kortfilmen, som är regisserad av Stefano Sollima, möter vi den karismatiska fotografen Mia Parc som spelas av Zoe Saldana. Hon är på jakt efter den perfekta Campari-cocktailen och under sin resa stöter hon på så kallade Red Hands, bartenders som har passionen och kunskapen att göra de allra bästa Campari-drinkarna.

På sin resa från Milano till New York, Buenos Aires, Rio De Janeiro, Berlin och London får vi stifta bekantskap med sex av världens bästa bartenders, ’Red Hands’, som alla har skapat sina egna campari-cocktails.

“Att spela Mia Parc i The Legend of Red Hand var en fantastisk upplevelse. Att vara en del av en kampanj och ett varumärke med ett sådant rikt arv är verkligen ett nöje, särskilt tillsammans med Campari som erkänner att bakom varje cocktail finns en bartender och att utan deras hantverk kan en cocktail aldrig leva upp till sin fulla potential”, säger Zoe Saldana.

“Att regissera Legend of Red Hand har varit en ära för mig som italienare. Ett globalt varumärke, otroligt duktiga skådespelare och en fantastisk historia har gjort hela upplevelsen mycket minnesvärd. I filmen har jag utforskat själva kärnan i Camparis hemlighet, och hur den kan användas till att göra den perfekta cocktailen”, säger Stefano Sollima.

“Jag är glad över att tittarna äntligen kommer att kunna se Stefano Sollimas fantastiska hyllning till Camparis italienska arv. Jag har verkligen njutit av att väcka historien till liv i min roll som Davide, döpt efter Campari grundare”, säger Adriano Giannini.

“Vi är väldigt stolta över att presentera årets Campari Red Diaries i Milano, Camparis födelseort. Campari Red Diaries-kampanjen har under sitt andra år tagit ytterligare ett steg för att hylla talangfulla bartenders runt om i världen. Tillsammans med Zoe Saldana, Stefano Sollima och Adriano Giannini, är vi glada över att publiken får upptäcka Legend of Red Hand och vi hoppas att berättelsen kommer att inspirera människor runt om världen att hitta sin egen perfekta cocktail och bartender”, säger Bob Kunze-Concewitz, vd för Gruppo Campari.

The Legend of Red Hand premiärvisas i Milano och finns tillgänglig på Campari’s officiella YouTube-kanal och sociala medier. Marknadskommunikationsbyrån J. Walter Thompson i Milano skapade Campari Red Diaries-konceptet, inklusive den ursprungliga berättelsen om The Legend of Red Hand. Manuset skrevs av Stefano Bises. Campari Red Diaries, inklusive The Legend of Red Hand, producerades av Think Cattleya.

En kort version av filmen finns här.