Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Zetas varumärkesföljetong firar åtta år med nytt avsnitt

Zetas varumärkesföljetong firar åtta år med nytt avsnitt

av Livets Goda

De tre första filmerna om Fernando Di Luca utspelades i Italien. Nu är platsen Sverige och året 1971 – då Fernando nyss hade köpt in sin första lastpall olja från Cremona och skapat sitt varumärke Zeta. Detta vid sidan av heltidsjobbet som hotellportier.

Det nya avsnittet ”Italia–Svezia 1971” tar oss med till ett hyreshus på Åsögatan i Stockholm. Italien ska möta Sverige i fotboll och Fernando har bjudit in några vänner.

Vi introducerade vårt kommunikationskoncept ” Från en familj där mat är kärlek” redan 2014. ”Fram till nu har vi berättat episoder ur den italienska delen av Fernandos liv. Nu lyfter vi fram en scen från livet i Sverige, och skildrar en av alla de positiva kulturkrockar han har bidragit till”, säger marknadschefen Eva Junevad.

Bakom kampanjen står även denna gång hybridbyrån Hummingbirds i samarbetare med B-Reel och regissör Mikael Marcimain. Mediabyrå är Tre Kronor Media.

Att vi under alla år fortsatt vara trogna konceptet ”Från en familj där mat är kärlek” och låtit historierna berättats med hög kvalité och värme tror jag varit den bidragande faktorn till att kommunikationen uppskattats av så många och under så lång tid. Denna gång tar vi ut en annan tvist på historien, vilket vi såklart hoppas tas emot lika väl som tidigare filmer.” säger Peder Westerberg CD Hummingbirds.

Zetas kommunikationskoncept ”Från en familj där mat är kärlek har inte bara mycket framgångsrikt vunnit konsumentens hjärta utan även ökat försäljning och vunnit marknadsandelar i hyllan.

Vid senaste mätningen var köpintentionen uppe i över 70 procent. Det är det högsta resultat vi någonsin uppmätt för någon av våra kunder,” säger Niclas Fröberg VD på Zetas mediebyrå Tre Kronor Media.

Arbetsgruppp

Zeta
Fernando Di Luca, Grundare
Christian Di Luca, Koncernchef
Eva Junevad, Marknadschef
Sophia Näessen, Projektledare
Susanna Hedengren, Digitala kanaler
Johan Dahl, Säljkårsansvarig

Tre Kronor Media
Louise Jonsson, Planner
Niclas Fröberg, Trading och Strategi
Sabina Rosenblad, Planerare
Ioanna Pyrzas, Insight och analys
Jessica Larholm, SEM
Patrik Garpmo, Programmatic
Michel Romanos, Social

Hummingbirds
Mia Nilsson, Projektledare
Anna Melin, Produktionsledare
Kim Saxberg, Strategiskt planner
Peder Westerberg, Creative Director
Mattias Jersild, Strategisk copywriter
Calle Hasselblad, Art director
Martin Olsson, Motion Designer
Oliver Hasselblad, Grafisk Formgivare
Patrik Zachrisson, Illustratör
Vera Doverdalen, SoMe specialist

B-REEL
Mikael Marcimain, regissör
Rikard Åström, producent

Fotograf
Roland Persson, fotograf
Magnus Ragnvid, fotograf

image_pdfLadda ner artikeln som PDFimage_printSkriv ut artikeln

RELATERAD LÄSNING