<<

Wasa vill att fler Kör hårt – lanserar ny varumärkesplattform

av Livets Goda

Att äta hälsosamt ska inte behöva vara krångligt. Därför lanserar nu Wasa Kör hårt – en ny global varumärkesplattform som utmanar pressen att prestera och äta “rätt” genom att erbjuda ett enklare sätt att äta sunt*.

Kör hårt är Wasas största varumärkessatsning på decennier. Den nya plattformen tar avstamp i svensk mattradition, med enkla ingredienser och fullkorn som självklara ledstjärnor. Inga komplicerade recept eller mystiska ingredienser, bara riktig mat anpassad till vardagen.

Att leva “rätt” är inte lätt
Den nya plattformen grundar sig i insikten att många konsumenter är trötta på krav och pekpinnar kring mat. I stället efterfrågas ett mer stöttande, realistiskt och enkelt förhållningssätt. Samtidigt växer frustrationen över ultraprocessad “hälsomat” och en optimeringskultur som skapar stress. Med Kör hårt vill Wasa visa att det faktiskt kan vara enkelt att välja rätt.

– Vi vet att det kan kännas komplicerat och tidskrävande att äta hälsosamt, men det behöver inte vara det. Med Kör hårt* vill vi visa att det inte behöver handla om strikta kostscheman och regler. Det finns en enklare väg att ta – genom att välja hårt, säger Johan Holgersson, Marknadschef Wasa.

Det är kul att köra hårt
Med Kör hårt får Wasa en ny visuell identitet och tonalitet. Den är enkel, rak och lekfull – med korta, fyndiga budskap som vill lyfta fram det roliga i att välja hårt. I takt med att plattformen rullas ut globalt kommer Kör hårt att anpassas för att aktiveras lokalt på olika marknader i världen. För att kickstarta Kör hårt i Sverige lanserar Wasa en bred kampanj med reklamfilm i spetsen, som kommer att synas i TV, digitala kanaler, sociala medier, på bio och OOH över hela landet.

*Wasa knäckebröd, som Husman, Sport och Falu Rågrut, är bakade med 100% fullkorn och innehåller magnesium. Magnesium bidrar till normal muskelfunktion. En varierad och balanserad kost samt en hälsosam livsstil är viktigt.

RELATERAD LÄSNING