Hem NyheterNyhet WB Peroni Nastro Azzurro 0.0% ingår globalt partnerskap med Ferrari

Peroni Nastro Azzurro 0.0% ingår globalt partnerskap med Ferrari

av Livets Goda

Det långvariga partnerskapet mellan Peroni Nastro Azzurro 0.0% och Ferrari förenar två ikoniska,
italienska varumärken, båda starkt förknippade med italiensk passion och stil. Scuderia Ferraris förare,
Charles Leclerc och Carlos Sainz, är frontpersoner i kortfilmen “The Brake In“, där de exklusiva Tifosi
Nastro Azzurro 0.0% presenteras. En speciellt utformad flaska för Scuderia Ferrari-fans, kända som
Tifosis. Utöver detta spännande samarbete kommer Peroni Nastro Azzurro 0.0% även att vara officiell
partner till Ferrari Challenge Trofeo Pirelli-serien.

Det italienska superpremium ölvarumärket Peroni Nastro Azzurro 0.0%, från Asahi Europe & International,
inleder ett nytt globalt samarbete med Ferrari. Det långsiktiga partnerskapet innebär att Peroni Nastro Azzurro
0.0% tar steget in i en ny fas inom racing tillsammans med Scuderia Ferrari och Ferrari Challenge Trofeo
Pirelli-serien, och fortsätter sin resa som motorsportssponsor.

Partnerskapet firar den passion och stil som både Peroni Nastro Azzurro 0.0% och Ferrari representerar, med
ambitionen att höja racingupplevelsen för fans runt om i världen.

För att fira partnerskapet presenterar Peroni Nastro Azzurro 0.0% en begränsad upplaga av Tifosi Nastro
Azzurro 0.0%, som en kärleksförklaring till Scuderia Ferraris fans, Tifosi. Totalt produceras 2 024 flaskor, där
varje flaska är individuellt numrerad från 1 till 2 024. De skräddarsydda flaskorna omfamnar den visuella
identiteten hos båda varumärkena och blir startskottet på ett spännande samarbete.

I samarbete med de välkända och globala Scuderia Ferrari Clubs kommer Peroni Nastro Azzurro 0.0% att
säkerställa att de 2 024 specialtillverkade flaskorna av Tifosi Nastro Azzurro 0.0% levereras till Scuderia
Ferrari-fans över hela världen. Flaskorna kommer att finnas tillgängliga i Italien, Storbritannien, Irland, USA,
Kanada, Singapore, Rumänien och Australien, samt ett fåtal på den svenska marknaden.

– Vi är otroligt stolta över att presentera det globala partnerskapet med Ferrari. Genom detta samarbete
vill vi förhöja varje ögonblick för fansen som gör denna sport så speciell och som personifierar den
passion och den stil som är så central för både Peroni Nastro Azzurro 0.0% och Ferrari. Genom att
inleda med den begränsade upplagan av Tifosi Nastro Azzurro 0.0% flaskorna påbörjar vi detta
partnerskap precis som vi avser att fortsätta – att hylla samarbetet med fansen, säger Paolo
Lanzarotti, Chief Executive Officer på Asahi Europe & International.

– Vi är mycket glada över partnerskapet mellan Scuderia Ferrari och Peroni Nastro Azzurro 0.0%. Att ha
båda varumärkena synliga i motorsportens finrum bidrar till att säkerställa stark synlighet för Italien på
världsarenan. Våra två stora varumärken delar många gemensamma värderingar, såsom ett öga för
detaljer och stil, samt förmågan att kombinera tradition och innovation inom våra respektive områden.
Jag ser fram emot vårt samarbete och jag är övertygad om att det kommer innebära stor framgång för
oss båda, säger Frédéric Vasseur, Team Principal på Scuderia Ferrari.

Peroni Nastro Azzurro 0.0% kommer bland annat synas på Scuderia Ferraris bilar och föraruniformer. Genom
samarbetet kommer de även skapa skräddarsytt innehåll för sociala medier, dedikerat till fansen där de kommer
erbjuda särskild tillgång till teamet samt väcka den italienska passionen hos fansen.

I kortfilmen “The Brake In” visar hur Scuderia Ferraris teamförare Charles Leclerc och Carlos Sainz går in i Birra
Peroni-bryggeriet under ledning av ingen mindre än lagchefen Fred Vasseur. Förarna tar sig förbi bryggeriets
säkerhetsåtgärder och övervinner hinder för att nå produktionslinjen, där de observeras när de byter ut
etiketterna på Peroni Nastro Azzurro 0.0%-flaskorna mot texten “Tifosi Nastro Azzurro 0.0%”, den ultimata
kärleksförklaringen till Tifosi. Efter det slutförda uppdraget hastar förarna iväg från bryggeriet efter att stolt ha
lanserat partnerskapet mellan Peroni Nastro Azzurro 0.0% och Scuderia Ferrari Formula 1® Team.

Peroni Nastro Azzurro 0.0% kommer även samarbeta med Ferrari Challenge Trofeo Pirelli-serien, det mest
framstående mästerskapet som har sammanfört drömbilarna och uppskattade förare på världens mest pittoreska
banor i över 30 år. Peroni Nastro Azzurro 0.0% kommer att synas vid Ferrari Challenge Trofeo Pirelli evenemang
genom olika brandinginitiativ.

Peroni Nastro Azzurro 0.0% moderbolag, Asahi Europe & International, har som ambition att ha 20 procent av sin
portfölj bestående av alkoholfria produkter år 2030, och partnerskapet spelar en nyckelroll för att stödja den
ökade efterfrågan på alkoholfria drycker. Peroni Nastro Azzurro 0.0% är skapat med italiensk passion och stil för
att leverera en frisk och uppfriskande öl med 0.0 procent alkoholhalt.

Asahi Europe & International vill främja ansvarsfullt drickande, och Peroni Nastro Azzurro 0.0% uppmanar
konsumenter att känna sig fria att leva varje ögonblick säkert genom att erbjuda val som passar deras livsstil.

RELATERAD LÄSNING