Hem NyheterNyhet Mat & Restaurang Brämhults utvecklar premiumsegment: Ny smak och design

Brämhults utvecklar premiumsegment: Ny smak och design

av Livets Goda

Brämhults utvecklar premiumsegmentet ”Våra utvalda” i vecka 37 som karakteriseras av en ny design samt autentiska och rena smakupplevelser. Juicerna innehåller färska råvaror med en twist av nypressade kryddor. Segmentet består av tre av Brämhults redan befintliga juicer och kompletteras med nyheten Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära. 

Premiumsegmentet ”Våra utvalda”, ska byggas med juicer innehållande färska råvaror och nypressade kryddor. Juicerna är komplexa och genomgår en noggrann process för att upprätthålla en hög innovationstakt och generera nya och spännande smakupplevelser. Sortimentet kommer bestå av tre befintliga smaker med en uppdaterad design som förstärker känslan av premium och särskiljer juicerna i butikshyllan.

Nyheten Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära är den fjärde smakkombinationen som adderas till ”Våra utvalda”. Juicen har inspirerats av ett populärt recept på juicebarer världen över. Sötma från äpplet möter syrlighet från grapefrukt, friskhet från passionsfrukten och hetta från ingefära.

– Våra juicer är komplexa och vi brukar prata om dem som ett hantverk som kräver en noggrann process och precision för att uppnå rätt smakupplevelse. De råvaror som används är alltid noggrant utvalda och vår nya Äpple-Grapefrukt-passionsfrukt-ingefära är inget undantag, säger Ulrika Lång Gerdén, Nordic Brand Manager på Brämhults.

Produktinformation
Brämhults Äpple-grapefrukt-passionsfrukt-ingefära finns att köpa hos alla större återförsäljare i Sverige från och med vecka 37, 2020. Rekommenderat pris är ca 39 kr för en flaska om 850 ml.
Brämhults juicer innehåller inga tillsatser, inget tillsatt socker och är gjorda på 100 % frukt och grönsaker. Smaken kommer att ersätta nypressad grapefrukt.

Hållbarhet
Från och med vecka 37 2020 kommer hela Brämhults sortiment bli en del av pantsystemet. Brämhults har konsekvent jobbat med framgångsrika innovationer och förpackningar, vilket har genererat minskad vikt, mindre plast och en ökad mängd återvunnen plast till 50% på PET-flaskorna.

RELATERAD LÄSNING